Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

Τα πάντα για την μαζική αποστολή μηνυμάτων στα κινητά μας

της Δέσποινας Τσώτου - zougla.gr

Ποιοι και πως «βομβαρδίζουν» τα κινητά μας τηλέφωνα με μηνύματα… / “Bulk sms”, ελληνιστί «Μαζική Αποστολή Μηνυμάτων»

Μια νέα τάξη πραγμάτων που έχει γίνει μέρος της καθημερινότητας μας τα τελευταία χρόνια. Μηνύματα από το … πουθενά που «βομβαρδίζουν» τα προσωπικά μας δεδομένα και «εισβάλουν» στα κινητά με το «έτσι θέλω»… Μηνύματα από νυχτερινά κέντρα, από άγνωστα και γνωστά clubs, από κέντρα αδυνατίσματος, από οποιονδήποτε φορέα, αλλά και από νόμιμα ή παράνομα… στέκια…»

H zougla.gr «διείσδυσε» στη νέα τάξη πραγμάτων- bulk sms, μπροστά στην οποία είμαστε όλοι μας …ανοχύρωτοι και απροστάτευτοι…

Στην Ελλάδα υπάρχουν περισσότερες από 10 εταιρείες που ασχολούνται με την «μαζική αποστολή μηνυμάτων. Ο «Α.Τ.» ανακάλυψε τέσσερις απ’ αυτές. «Αρχαιότερη» όλων είναι η “Mediatel Α.Ε.”, η οποία ιδρύθηκε το 1995. Με την Πολλαπλή Αποστολή Μηνυμάτων, όμως, ασχολείται από το 2002.

Μιλήσαμε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας κ. Δημήτρη Καρασάβα, ο οποίος μας έλυσε πολλές απορίες για αυτήν την υπηρεσία.

«Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την πολλαπλή αποστολή μηνυμάτων, έχοντας σαν αρχικό μας στόχο να μπορούμε εμείς οι ίδιοι να ενημερώνουμε τους χρήστες των υπηρεσιών μας, τους πελάτες μας δηλαδή, που αγόραζαν από εμάς περιεχόμενο για το κινητό τους τηλέφωνο, όπως:ringtones, παιχνίδια, κ.λ.π.

Οι εφαρμογές bulk sms, είναι ένα πολύ ισχυρό και οικονομικό εργαλείο που ουσιαστικά συνδυάζει τα πλεονεκτήματα internet και κινητού τηλεφώνου.

Είναι ένας ιδανικός τρόπος επικοινωνίας, παρέχοντας οργανωμένη διαχείριση των επαφών, γρήγορη αποστολή sms σε πολλούς αποδέκτες ταυτόχρονα και έχει αποκτήσει μεγάλη επικοινωνιακή σημασία λόγω της τεράστιας διείσδυσης της κινητής τηλεφωνίας στη ζωή μας, της δημοτικότητας των γραπτών μηνυμάτων και του μικρού κόστους που έχει αυτή η μορφή επικοινωνίας»

Σύμφωνα και με τις 4 εταιρείες κι αυτή η μόδα των bulk sms είναι ξενόφερτη.

Ξεκίνησε τον Δεκέμβρη του 1992 στην Αγγλία και οι πρώτες που τις εφήρμοσαν ήταν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.

Που και πως βρίσκουν όμως τους αριθμούς των κινητών μας τηλεφώνων;

Ο καθένας από εμάς καθημερινά «βάλλεται» από κάθε λογής μηνύματα και από άγνωστο του αποστολέα.

Τον «γρίφο» μας τον έλυσε η Mediatel.

«Οι αριθμοί των κινητών παραδίδονται στην εταιρεία μας από τον εκάστοτε πελάτη, συνοδευόμενοι από επίσημη εξουσιοδότηση στην οποία ο πελάτης που ζητά τις υπηρεσίες μας, δηλώνει ότι εξουσιοδοτεί την Mediatel, να διεκπεραιώσει την αποστολή μηνύματος στους αριθμούς κινητών και πως αυτή η λίστα έχει συλλεχθεί νόμιμα και με τη συναίνεση των ιδιοκτητών τους» μας είπε ο κ. Καρασάβας και συνέχισε: « Ο νόμος περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, δεν επιτρέπει να στέλνεις μηνύματα σε κατόχους κινητών που δεν σου έχουν δώσει την συγκατάθεση τους.»

Επιπλέον, ο κ. Καρασάβας, προσέθεσε: «Από διαφημιστικής πλευράς το μεγάλο πλεονέκτημα της επικοινωνίας μέσω κινητού, έναντι άλλων μορφών επικοινωνίας, είναι ότι κάποιος μπορεί να στοχεύσει αποκλειστικά το κοινό που θέλει να προσεγγίσει, άρα η διαφήμιση του είναι «προσωπική» και εξατομικευμένη.»

Επόμενος σταθμός της ερευνάς μας είναι η εταιρεία: “Best sms”, που κι αυτή ιδρύθηκε το 2002 και παρέχει:

*Τηλεπικοινωνιακές Υπηρεσίες. Μια απ’ αυτές είναι η μαζική αποστολή sms από ηλεκτρονικό υπολογιστή σε κινητά τηλέφωνα.

*Ασφαλιστικές υπηρεσίες.

*Καθώς και κάποιες άλλες υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα: Ο Πανελλήνιος Επαγγελματικός Οδηγός.

Ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας, κ. Πέτρος Δελής, μας μίλησε για τα πλεονεκτήματα της χρήσης bulk sms, όπως:

*Διαφήμιση: Με το πάτημα ενός πλήκτρου στον υπολογιστή, ο χρήστης, π.χ., μια επιχείρηση, μια τράπεζα, ένας επαγγελματίας, είναι σε θέση να ενημερώσουν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα χιλιάδες ανθρώπους για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που διαθέτουν.

*Ενημέρωση: Σύλλογοι, π.χ., Όμιλοι, Σωματεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Αεροπορικές Εταιρείες, κ.λ.π., να μπορούν να ενημερώνουν τους παραλήπτες για την ημερομηνία και ώρα μιας Γενικής Συνέλευσης, μιας εκδήλωσης, μιας εξεταστικής περιόδου, για την ακύρωση μιας πτήσης, κ.λ.π.

*Υπενθύμιση: Γιατροί, π.χ. να έχουν την δυνατότητα να υπενθυμίσουν στους ασθενείς τους για την ώρα λήψης ενός φαρμάκου, ή κάτι σχετικό με τη θεραπευτική τους αγωγή.

*Προτροπή: π.χ., το Υπουργείο Συγκοινωνιών προτρέπει τους οδηγούς να φορούν ζώνη ασφαλείας, να μην καταναλώνουν αλκοόλ όταν οδηγούν, κ.λ.π.

Η εταιρεία “Yuboto” και ο διευθυντής της κ. Κωνσταντίνος Λιαδάκης μας ενημέρωσε για την μαζική αποστολή μηνυμάτων, από αντίστοιχες εταιρείες του εξωτερικού στην Ελλάδα. Χαρακτηριστικά, ανέφερε, ένα ταξιδιωτικό γραφείο με έδρα στην Ελλάδα, ότι μπορεί να στείλει μηνύματα σε πελάτες τους που βρίσκονται στο εξωτερικό και αντίστροφα.

Τέλος, ο κ. Ίωνας Μπαντέκας, από την “M-Stat”, που ιδρύθηκε το 2001, μας μίλησε για τον τρόπο που γίνεται η μαζική αποστολή μηνυμάτων. Αυτό, συγκεκριμένα, γίνεται από το internet, δίνοντας τη δυνατότητα να φαίνεται στο πεδίο του αποστολέα ένα όνομα με αλφαριθμητικούς χαρακτήρες. π.χ., να μπορείς να στέλνεις μηνύματα και ο παραλήπτης να βλέπει το όνομά σου ή το όνομα της εταιρείας σου, στο κινητό του.

Το κόστος της υπηρεσίας αυτής. Δηλαδή της: «Μαζικής Αποστολής Μηνυμάτων» (“Bulk sms”), για τον κάθε χρήστη, εξαρτάται από την πολιτική της χρέωσης της κάθε εταιρείας, καθώς και από τον αριθμό των sms ή sms credits, που θα αγοράσει ο χρήστης.

Ενδεικτικά, τα 500 sms, στοιχίζουν από: 0,058ε/sms, μέχρι και πάνω από 0,01ε/sms.

Η τεχνολογία «τρέχει» με ιλιγγιώδη ταχύτητα και η κάθε μέρα επιφυλάσσει και μια καινούρια ανακάλυψη…

Είμαστε στο 2010!

Φανταστείτε πως και που θα είμαστε το 2020!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου